Sedavé zaměstnání ?

12.05.2016 09:05

Účetní, bankéř, IT specialista...i fyzioterapeut...

Všichni dnes trávíme hodiny a hodiny denně za stolem u počítače, za volantem... Taková je doba.

Často se pak přistihneme, že nás bolí za krkem, v bedrech, máme ztuhlá ramena, nemůžeme se opřádně otočit. V horším případě přichází bolest hlavy, nebo dokonce brnění do rukou, nohou...

Nejúčinnějším lékem je prevence!

Zde najdete pár tipů, jak bolestem páteře při sedavém zaměstnání předejít:

1. Správné rozložení pracovního prostoru - umístění obrazovky počítače, klávesnice, myši

2. Vhodná židle by mělá mít nastavitelnou výšku sedáku, područky, nastavitelnou bederní opěrku (možno nahradit overbalem), kolečka pro usnadnění pohybu okolo pracivního stolu

3. Přestávky - udělejte si častěji pauzu, napijte se, projděte se, trošku si zacvičte

4. Hlídejte držení hlavy, vyvarujte se předsunutí!

5. Zkuste se naučit používat myš druhou rukou - ulevíte tak ruce dominantní

6. Neohýbejte se v sedě šikmo do strany a dolů (do šuplíků u stolu, k počítači) - nadměrně se tak stlačují a dráždí meziobratlové ploténky v bederní oblasti

7. Vytiskněte si tento plakát, přidělejte na nástěnku, je na něm pár užitečných tipů a cviků (originál najdete na webových stránkách Státního zdravotního ústavu - https://www.szu.cz/publikace/plakaty-01)

8. Pokud se přece jen stane, že Vás záda začnou bolet, vyhledejte fyzioterapeuta. Bude Vám schopen od bolestí účinně pomoci, navrhnout cvičení šité na míru a poradit Vám, jak se dalším obtížím vyvarovat.

Udělejme společně něco pro své tělo, zdraví a životní pohodu!

Vaše Jana @