Baňkování

Velmi uznávaná starověká čínská metoda, známá již přes 3000 let.

Baňky se přikládají na určená místa (reflexní zóny, akupunkturní body) nebo se používají k masáži.

Tato technika je jedna z nejúčinnějších na onemocnění a problémy pohybového aparátu (ztuhlé svaly, partie zad a krku, bolesti zad apod.), ale i na onemocnění trávicího, dýchacího a pohybového aparátu.

Základní účinky:

• z těla se začnou odplavovat potními žlázami a lymfatickým systémem všechny nečistoty (tzv. metabolity)
  • tkáň se prokrví, dochází k pročištění krve a zlepšení krevního oběhu
  • při baňkové masáži dochází k uvolnění ztuhlých svalů a k odstranění bolest

Indikace:

• šíje – pomáhá odstranit bolesti hlavy, oddálit migrénu, uvolnit svalstvo v této oblasti
  • bederní páteř – uvolní bolesti zad, pomáhá při bolestivé menstruaci a při potížích s ledvinami
  • hrudní páteř (masíruje se zezadu i zepředu) – pomoc při suchém kašli, může ale ulevit i když vás trápí astma, záněty průdušek a jiné obtíže spojené s kašlem
  • podbřišek – při problémech s močovým měchýřem a častých zánětech
  • loket – masáž je účinná při různých bolestech – např. tenisový loket
  • kyčelní kloub – při zánětech, různých bolestech a onemocněních kyčelního kloubu je dobré aplikovat baňky přímo na postižený kloub
  • koleno – při úponoých i jiných bolestech
  • chodidla a kotník – pomáhá při gynekologických potížích, vynechání periody, frigiditě, zlepšuje funkci srdce a pomáhá i prokrvení nohou apod.
  • Pročistí krev, zlepší oběh, obnoví funkce nervového systému
  • Místně uvolňují křeče a bolesti – bolest hlavy, zad, kloubů
  • Zlepší příliš silnou menstruaci, závratě
  • Velmi dobře odstraňují celulitidu

Doporučená maximální doba baňkování je max 20 minut při místní (nehybné) aplikaci.
Baňky je možné také zařadit do klasické masáže na manuálně těžko uvolnitelné svalové blokády.