Metoda Ludmily Mojžíšové

Metoda Ludmily Mojžíšové se zabývá hlavně ženskou sterilitou a odstraňováním problémů gynekologického rázu se zaměřením na svaly v oblasti pánevního dna. V souvislosti se svalovými dysbalancemi v pánvi mohou současně vzniknout i reflexní blokády podél celé páteře a v oblasti žeber a žeberních skloubení.

Pokud se žena rozhodne pro tento typ léčby, musí nejdříve projít podrobným gynekologickým vyšetřením, kompletním interním vyšetřením a vyšetřením endokrinologickým, která určí, zda je vhodnou pacientkou pro uplatnění tohoto druhu léčby. Nezbytnou podmínkou je i potvrzení o fertilitě partnera

Tuto rehabilitační léčbu však mohou absolvovat nejen ženy, ale i muži, pro které má cvičení příznivé účinky na spermiogram.

Terapie funkční sterility je založena na reflexním ovlivnění nervosvalového aparátu pánevního dna za použití pohybové léčby bederní páteře, křížové kosti, pánve, kostrče a svalů, které ovlivňují jejich vzájemnou polohu.

Samotná léčba obsahuje několik návštěv a úspěšné výsledky vyžadují každodenní pravidelné domácí cvičení

První návštěva zahrnuje vysvětlení vzniku různých spazmů a blokád, poučení o významu každodenního aktivního cvičení, vyšetření a ukázání cviků. Cviky jsou zaměřeny na posílení a uvolnění hýžďových svalů a hlubokých svalů pánve. Dále se klienti naučí cviky na uvolnění sakroiliakálního skloubení a uvolnění bederní páteře.

Při dalších návštěvách je kontrolována správnost provádění cviků.

Součástí terapie může být i mobilizace kostrče per rektum a uvolnění sakroiliakálních kloubů a lumbální páteře měkkou technikou.

Pokud již vymizely spazmy na stěně břišní a sakroiliakální a lumbální klouby jsou uvolněné, klient se naučí další skupinu cviků posilujících břišní svaly, hýžďové svaly, svaly podél páteře a svaly pánevního dna.

Pakliže se po kontrolním vyšetření už spazmy, blokády či subjektivní příznaky (např. bolest) neobjevují, klient pokračuje ve cvičení sám.

Terapie trvá obvykle 6 měsíců.

Indikace:

• Nemožnost otěhotnění, donosit plod (léčba funkční sterility)Opakované potraty
    Pro ženy podstupující mimotělní oplodnění
  • Bolesti zevních pohlavních orgánů, bolest při pohlavním styku, chybění orgasmu
  • Absence menstruačního krvácení u mladých dívek
  • Nepravidelná či bolestivá menstruace
  • Hypoplazie dělohy, obrácená poloha dělohy, neprůchodnost vejcovodů
  • V těhotenství – modifikované cviky, které usnadňují porod
  • Pomáhá ženám v období klimakteria
  • Inkontinence u žen
  • Zlepšení nálezu patologického spermiogramu
  • Vertebrogenní potíže (funkční i na podkladě strukturálních změn)